Kim jesteśmy?

Vasco narodziło się z myślą, aby pomagać ludziom w zrozumieniu siebie nawzajem.

number one

Czym się zajmujemy?

Od 2008 roku projektujemy, produkujemy i sprzedajemy nowoczesne tłumacze AI. Pomagają one ludziom z całego świata zrozumieć się nawzajem. Tłumacz Vasco sprawia, że zapominasz o wyzwaniach językowych za granicą i skupiasz się na odkrywaniu świata oraz na odpoczynku.

Zaczynaliśmy w małym biurze w Krakowie, a dzisiaj działamy w niemal 20 krajach na 4 kontynentach. Mamy 2 główne siedziby — jedną w Polsce, a drugą w Stanach Zjednoczonych. Nasz zespół, składający się z około 200 osób, jest rozproszony po całym świecie. Umożliwia to lokalne działanie na każdym rynku. A w czym się specjalizujemy? Jesteśmy ekspertami m.in. od Natural Language Processing (NLP), UX designu oraz od tworzenia i utrzymywania oprogramowania. 

Nasze translatory elektroniczne wspierają nie tylko indywidualnych klientów. Korzystają z nich również publiczne i prywatne organizacje, a także szpitale, hotele, restauracje i szkoły. Dostarczamy nasze urządzenia też na linie produkcyjne.

Poznaj naszego założyciela i CEO

Maciej Góralski jest założycielem i CEO Vasco — spółki zajmującej się projektowaniem, programowaniem i produkcją elektronicznych tłumaczy. Korzystają z nich m.in. turyści, osoby pracujące za granicą, medycy, służby publiczne oraz organizacje pracujące w międzynarodowym środowisku. Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Wyższą Szkołę Zarządzania w Warszawie oraz Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Studiował także w Wielkiej Brytanii na Anglia Ruskin University Cambridge oraz Wyższej Szkole Medycznej, gdzie zdobył tytuł ratownika medycznego.

Prywatnie jest miłośnikiem medycyny ratunkowej, górskich wycieczek rowerowych, jazdy konnej, podróży z przyczepą, ale i bez niej. Wolontaryjnie udziela się jako ratownik medyczny. Wspólnie z Polską Misją Medyczną zainicjował i tworzy zespół Ratownictwa Medycznego — PMM Emergency Team. Celem zespołu jest szybka pomoc w strefach dotkniętych klęskami żywiołowymi lub kryzysami humanitarnymi na całym świecie. Zespół jest w trakcie akredytacji WHO. Pracuje również wolontaryjnie w przychodni krakowskiego stowarzyszenia „Lekarze nadziei”.

Za swoje zaangażowanie i innowacyjne podejście był wielokrotnie wyróżniany. Jest finalistą konkursu EY Przedsiębiorca Roku, laureatem prestiżowej Nagrody Nieobojętności przyznawanej przez Oświęcimski Instytut Praw Człowieka oraz finalistą w rankingu Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie, organizowanym przez magazyn BRIEF.PL.

Vasco na przestrzeni lat

  • Początek firmy Vasco

  • Otwarcie sklepów internetowych w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech i Hiszpanii

  • Pierwszy tłumacz Vasco Translator

  • Pierwsze urządzenie Vasco Traveler

  • Otwarcie sklepów w USA, na Węgrzech, w Czechach, na Słowacji i w Rumunii

  • Premiera Vasco Mini 2

  • Otwarcie sklepów w Szwecji, Norwegii i Finlandii

  • Premiera Vasco Translator M3

  • Otwarcie sklepu w Japonii

  • Premiera Vasco Translator V4

  • Premiera Vasco Translator E1

Vasco to ludzie

ceo

Maciej Góralski

Założyciel i CEO

linkedin

Marketing Director

Karolina Szulc

Head of Marketing

linkedin

Chief Operating Officer

Radosław Studnicki

Chief Operating Officer

linkedin

Head of PR & Communication

Agnieszka Noskowska

PR & Communication Team Leader

linkedin

Chief Product Officer

Tomasz Stomski

Chief Product Officer, Head of People & Culture

linkedin

Head of Global Digital Marketing

Anna Dobosz

Head of Global Digital Marketing

linkedin

Poznaj nas lepiej


5 wartości, które są nam bardzo bliskie

hands

Ludzie

Zarówno pracownicy, jak i klienci są dla nas niezwykle ważni. Dlatego szanujemy siebie i innych oraz cenimy różnorodność kulturową w naszej organizacji.

passion

Zaangażowanie

Czujemy się odpowiedzialni za naszą pracę i proaktywnie podchodzimy do powierzonych zadań. Wierzymy, że przełoży się to na wysoką jakość naszych produktów, a w efekcie, zadowolenie naszych klientów.

career

Rozwój

Jest w nas pasja do ciągłego poszerzania swoich kompetencji. Chętnie dzielimy się wiedzą i rozwijamy swoje umiejętności — po to, aby nasze produkty lepiej odpowiadały na potrzeby klientów.

mission

Innowacyjność

Jesteśmy na bieżąco z nowościami i trendami, a przede wszystkim odważnie wychodzimy poza nie. Dzięki temu tworzymy zupełnie nowe urządzenia, narzędzia, procesy oraz metody pracy.

goal

Profesjonalizm

Nieustannie stawiamy sobie ambitne cele, dlatego rozwijamy kompetencje oraz przyjmujemy odpowiedzialność za nasze słowa i działania. Pracujemy mądrze, opierając się na danych oraz konstruktywnym feedbacku.


Chcesz się rozwijać, pracując nad unikalnym produktem?

Sprawdź, na jakie stanowiska prowadzimy obecnie rekrutacje.