Vasco stawia na zgrany zespół, działania społeczne i nowe produkty

Podsumowanie roku 2022 w Vasco
1 marca 2023
3 min czytania
  • 2022: 75 tys. sprzedanych urządzeń (+50%), 85 mln zł (+64%), zysk netto: 17 mln zł (+44%).
  • Nowe sklepy w Paryżu i na Majorce oraz 4 w Dubaju.
  • Nowe biura w Portugalii i Niemczech.
  • Podczas Mistrzostw Świata FIFA 2022 w Katarze nasz sprzęt został zakupiony przez rząd tego kraju.
  • Nagrody za design i nominacja do nagrody GLOMO na targach MWC w Barcelonie.
  • Tłumacze Vasco wspierają organizacje humanitarne i pomocowe.

W cieniu wojny na Ukrainie w lutym 2022 roku, podczas jednych z najważniejszych targów elektroniki w Europie, czyli MWC Barcelona, krakowska firma zaprezentowała nowy model tłumacza — Vasco Translator V4. Urządzenie trafiło do sprzedaży 5 miesięcy później.

Tłumacz, który obsługuje 76 języków w mowie i 108 przy tłumaczeniu zdjęć, był także prezentowany na innych ważnych targach technologicznych: IFA w Berlinie, GITEX w Dubaju, Japan IT Week w Tokio, a w styczniu tego roku na największych na świecie targach elektroniki – CES w Las Vegas.

Pandemia spowodowała światowy niepokój i ograniczyła podróże – zarówno prywatne, jak i biznesowe. Okazało się, że wiele spotkań i rozmów biznesowych bez problemu można przeprowadzić online. Mimo to firma w czasie pandemii podwoiła sprzedaż, osiągając doskonałą liczbę 50 000 sprzedanych tłumaczy w 2021 roku – wyjaśnia Maciej Góralski, CEO Vasco. „Otwarcie granic i możliwości podróżowania przyniosło oczekiwany wzrost sprzedanych urządzeń. W 2022 roku liczba sprzedanych tłumaczy wzrosła o 50%, a obroty i zysk wzrosły odpowiednio o 64% i 44%.

Po ataku Rosji na Ukrainę Vasco wycofało się z rynku rosyjskiego. Choć sieć sprzedaży nie była tam jeszcze dobrze rozwinięta, firma zdecydowała się porzucić planowaną działalność i zaangażowała się we własną kampanię Stand with Ukraine. Ponad 500 tłumaczy elektronicznych wypożyczono blisko 200 organizacjom pozarządowym oraz służbom medycznym wspierającym uchodźców. Tłumacze pomogły przełamać bariery językowe i lepiej zrozumieć potrzeby migrantów na granicach, w tym polsko-białoruskich. Elektroniczne tłumacze Vasco pomogły także w karetkach pogotowia, szpitalach i wśród lekarzy indywidualnych w całej Polsce.

Czytaj więcej:  Polacy na wakacjach chcą mówić w lokalnych językach. Najchętniej wybierają Hiszpanię i Włochy

Vasco nie tylko wspiera i rozwija własny zespół, ale także wspiera organizacje niosące pomoc humanitarną i medyczną ludziom w sytuacjach kryzysowych na całym świecie. Firma przekazała swoje urządzenia m.in. Minority Rights Group, Fundacji Survivor i Medykom na Granicy. Maciej Góralski, który sam jest ratownikiem medycznym, zainicjował powstawie PMM Vasco Emergency Team, który został stworzony we współpracy z Polską Misją Medyczną. Zespół prowadzi obecnie rekrutację i stara się o akredytację Światowej Organizacji Zdrowia (WHO).

– Tłumacz elektroniczny to wsparcie nie tylko dla tych, którzy nie znają języków obcych. Może również pomóc tym, którzy dobrze je znają, np. angielski, w sytuacji, gdy druga strona w ogóle go nie zna, a zachodzi potrzeba komunikacji. – wyjaśnia Maciej Góralski – Widać to wyraźnie na przykładzie usług medycznych, gdzie dzięki elektronicznemu tłumaczowi skraca się czas obsługi pacjenta. Urządzenia przydadzą się również wtedy, gdy w jednym miejscu spotyka się wiele kultur, np. podczas ważnych wydarzeń, takich jak Puchar Świata w Katarze.

W 2022 roku firma zwiększyła zatrudnienie o 37%, a konkretnie do 200 osób. Otworzyła także 6 nowych sklepów – we Francji, Hiszpanii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Budapeszcie i Rzymie – oraz 2 biura sprzedaży – w Niemczech i Portugalii.

Produkty Vasco cieszą się uznaniem klientów i branży nie tylko ze względu na funkcjonalność, ale także design. Świadczą o tym zdobycze najbardziej prestiżowych nagród w kategorii wzornictwa przemysłowego – Red Dot Design Award, zwanej „Oskarem designu” oraz New York Product Design, tej ostatniej przyznanej w 2021 roku za model M3 i w 2022 roku za najnowszy tłumacz firmy. Ponadto Vasco Translator V4 otrzymał nagrodę Good Design Award, wyróżnienie przyznane przez Japan Institute for Design Promotion.

Czytaj więcej:  Vasco w rankingu Diamenty Forbesa 2024

Oprócz nagród produktowych właściciel i CEO, Maciej Góralski, został także Nieobojętni Instytutu Praw Człowieka w Auschwitz za działalność na rzecz Ukrainy.

PODOBNE WPISY

Jeden tłumacz, by zrozumieć cały świat. Vasco rusza w trasę z kamperowcami

Jeden tłumacz, by zrozumieć cały świat. Vasco rusza w trasę z kamperowcami

3 min czytania
Podróż kamperem to wolność i odkrywanie świata na własnych zasadach. A prawdziwy komfort i niezależność zaczynają się, gdy rozumiemy każdą osobę napotkaną na naszej drodze. Wtedy nawet zwykła rozmowa otwiera przed nami nowe możliwości – tak brzmi przesłanie aktualnej kampanii Vasco Electronics. Ta polska marka od lat pomaga przełamywać bariery językowe na całym globie. Jej…

Polacy na wakacjach chcą mówić w lokalnych językach. Najchętniej wybierają Hiszpanię i Włochy

Polacy na wakacjach chcą mówić w lokalnych językach. Najchętniej wybierają Hiszpanię i Włochy

5 min czytania
Zamiast szybkich objazdówek i zaliczania kolejnych punktów na mapie, coraz częściej w podróży szukamy głębszego kontaktu z lokalną kulturą. Hiszpania i Włochy to dwa najpopularniejsze kierunki wakacyjne latem 2025 wśród osób rezerwujących wyjazd w formule Lot+Hotel  – wynika z danych internetowego biura podróży eSky.pl. Polacy na miejscu coraz częściej wybierają komunikację w języku włoskim lub…

Najnowszy Vasco Translator E1 z prestiżową nagrodą Red Dot Design Award oraz dwoma złotymi statuetkami MUSE Design Awards

Najnowszy Vasco Translator E1 z prestiżową nagrodą Red Dot Design Award oraz dwoma złotymi statuetkami MUSE Design Awards

3 min czytania
Vasco Electronics zostało wyróżnione jedną z najbardziej prestiżowych nagród w świecie designu. Najnowszy produkt marki Vasco Translator E1 otrzymał Red Dot Award: Product Design 2025 w kategorii Communication Technology, zdobywając jednocześnie najwyższe odznaczenie konkursu – Red Dot: Best of the Best. Równocześnie produkty Vasco zostały docenione także w międzynarodowym konkursie MUSE Design Awards. Red Dot…

Polska technologia przemawia w ponad 100 językach na Expo 2025 – Vasco Electronics Partnerem Pawilonu Polski

Polska technologia przemawia w ponad 100 językach na Expo 2025 – Vasco Electronics Partnerem Pawilonu Polski

3 min czytania
Vasco Electronics, lider na rynku tłumaczy elektronicznych opartych na sztucznej inteligencji, dołącza do Pawilonu Polski na Expo 2025 w Osace jako jego oficjalny Partner. Przez pół roku urządzenia producenta będą przełamywać bariery językowe, umożliwiając gościom Pawilonu Polskiego komunikację w ponad 100 językach. Od rozmów biznesowych po interakcje z odwiedzającymi – Vasco stanie się cennym wsparciem…

Rok dynamicznego rozwoju Vasco Electronics: ekspansja na sześć nowych rynków oraz innowacje produktowe

Rok dynamicznego rozwoju Vasco Electronics: ekspansja na sześć nowych rynków oraz innowacje produktowe

3 min czytania
Rok 2024 dla Vasco Electronics, europejskiego lidera rynku tłumaczy elektronicznych, był okresem intensywnego wzrostu. Firma zwiększyła sprzedaż o 27% r/r, rozszerzyła działalność o sześć nowych rynków oraz wprowadziła do oferty innowacyjny produkt – słuchawkę tłumaczącą Vasco Translator E1. W 2025 roku portfolio firmy powiększy się o urządzenie tłumaczące z funkcją klonowania głosu i tłumaczenia rozmów…

Technologie, które zmieniają globalną komunikację – nowości Vasco na CES 2025

Technologie, które zmieniają globalną komunikację – nowości Vasco na CES 2025

5 min czytania
Vasco Electronics, lider na rynku elektronicznych tłumaczy, po raz kolejny zaprezentował swoje innowacje na największych targach technologicznych świata – CES. Tegoroczne nowości skupiają się na technologiach, które nie tylko usprawniają proces tłumaczenia, ale także zapewniają większą naturalność rozmów. Największe wrażenie wśród odwiedzających zrobiła funkcja klonowania głosu (Vasco My Voice), dzięki której urządzenie może mówić głosem…

Vasco Translator E1: Rewolucyjne słuchawki tłumaczące

Vasco Translator E1: Rewolucyjne słuchawki tłumaczące

3 min czytania
Vasco Electronics, polski producent elektronicznych tłumaczy, wprowadza do sprzedaży nowe urządzenie – Vasco Translator E1. Translator Vasco E1 to innowacyjne słuchawki tłumaczące, obsługujące 51 języków z aplikacją Vasco Connect i 64 języki po sparowaniu z Vasco Translator V4, wspierane technologią AI. Słuchawki pozwalają na rozmowę w wielu językach równocześnie. Odpowiadając na różne potrzeby użytkowników, Vasco…

Edukacja cyfrowa kluczem do realizacji marzeń seniorów – debata Vasco

Edukacja cyfrowa kluczem do realizacji marzeń seniorów – debata Vasco

5 min czytania
28 listopada w Warszawie odbyła się debata „Seniorzy i nowe technologie w podróży”, zorganizowana przez lidera na rynku tłumaczy elektronicznych opartych na sztucznej inteligencji. Podczas wydarzenia zostały zaprezentowane wyniki badania o tym samym tytule przeprowadzonego przez Opinia24 na zlecenie Vasco Electronics. Spotkanie zgromadziło ekspertów i przedstawicieli różnych branż, którzy rozmawiali na temat wyzwań i możliwości…

Vasco wyróżnione w prestiżowym rankingu Financial Times

Vasco wyróżnione w prestiżowym rankingu Financial Times

3 min czytania
Vasco, lider na rynku tłumaczy elektronicznych wykorzystujących sztuczną inteligencję, został wyróżniony w prestiżowym rankingu Europe’s Long-Term Growth Champions 2025, opracowanym przez Financial Times i firmę badawczą Statista. Wyróżnienie to podkreśla dynamiczny rozwój Vasco i jej zdolność do długoterminowego wzrostu dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym, które odpowiadają na potrzeby zmieniającego się rynku. Europe’s Long-Term Growth Champions 2025…

Polskie tłumacze na chińskim rynku. Vasco przełamuje bariery biznesowe w Azji

Polskie tłumacze na chińskim rynku. Vasco przełamuje bariery biznesowe w Azji

4 min czytania
Vasco Electronics, lider na rynku tłumaczy elektronicznych opartych na sztucznej inteligencji, ogłasza kolejny krok w globalnej ekspansji. Firma, której urządzenia zdobyły uznanie na rynkach Europy, Ameryki oraz stopniowo zwiększa swoje udziały na rynku Japońskim, wprowadza swoje produkty na wymagający rynek chiński. Eksport polskich produktów do Chin, szczególnie z sektora technologii konsumenckiej, wciąż stanowi rzadkość –…