Podróż kamperem to wolność i odkrywanie świata na własnych zasadach. A prawdziwy komfort i niezależność zaczynają się, gdy rozumiemy każdą osobę napotkaną na naszej drodze. Wtedy nawet zwykła rozmowa otwiera przed nami nowe możliwości – tak brzmi przesłanie aktualnej kampanii Vasco Electronics.
Ta polska marka od lat pomaga przełamywać bariery językowe na całym globie. Jej najnowszy projekt, skierowany do fanów caravaningu, ruszył 4 sierpnia i obejmuje 5 europejskich rynków – Polskę, Niemcy, Hiszpanię, Włochy i Węgry.
Miłośników kamperów i podróżowania bez ograniczeń przybywa z roku na rok. W całej Europie rośnie liczba zarówno nowych kamperów, jak i pojazdów adaptowanych na cele kempingowe – tworzonych z prawdziwej pasji do wolności w drodze. Dla tej społeczności podróż liczy się tak samo, jak cel. Vasco Electronics odpowiada na tę potrzebę. Dostarcza narzędzie, dzięki któremu znikają granice językowe, a podróż jest okazją do budowania relacji i wzbogacania o nowe doświadczenia.
Pod hasłem „Komu w drogę, temu Vasco. Jeden tłumacz, by zrozumieć cały świat”, marka opowiada historię o wolności, niezależności i budowaniu relacji bez barier językowych.
– Podróż kamperem to zupełnie wyjątkowy sposób doświadczania świata. Gdy dodatkowo w pełni rozumiemy ludzi, których spotykamy na swojej drodze, czujemy prawdziwą wolność i niezależność. Dlatego w naszej komunikacji tak mocno stawiamy na autentyczne historie i emocje. One najlepiej pokazują, w jaki sposób technologia może wspierać podróżujących i pomagać im w każdej sytuacji – mówi Sara Przepióra, twórczyni kampanii Vasco Electronics.
Aktywność wielokanałowa
Kampania prezentuje tłumacze Vasco jako naturalnych towarzyszy każdej podróży – rozwiązanie, które pomaga w najważniejszych momentach drogi: od kontaktu z lokalną społecznością po nagłe sytuacje kryzysowe. Komunikacja została zaplanowana w dwóch głównych obszarach: kanale online i offline.
W kanale online kluczowe są kampanie performance (Meta, Google) oraz organiczne działania w mediach społecznościowych. Marka współpracuje z influencerami kamperowymi, zaś Polsce kampanię Vasco objął patronatem medialnym magazyn i serwis Polski Caravaning.
W kanale offline Vasco Electronics planuje obecność na najważniejszych targach kamperowych, takich jak Warsaw Caravan Festival, Caravan Salon w Poznaniu, Festiwal Śladami Marzeń w Poznaniu, Meeting Camper w hiszpańskiej Gironie i Salone de Camper w Parmie we Włoszech. Uczestnicy targów będą mieli możliwość przetestowania tłumaczy Vasco na żywo, zaś materiały wideo i foto z kampanii wykorzystane zostaną na stoiskach i w stacjonarnych showroomach firmy.
Dodatkowo, w Polsce, we Włoszech i na Węgrzech zaplanowano działania content marketingowe – m.in. dedykowane poradniki dla kamperowców oraz inspiracyjne treści podróżnicze, w których tłumacze Vasco pełnią ważną rolę w codziennym życiu w drodze.
Atrakcyjnym elementem kampanii jest wideo, zrealizowane w malowniczych rejonach południowej Polski – m.in. w popularnej agroturystyce WsiaMaciówka w okolicach Bieszczad, które opowiada historię rodziny przemierzającej Europę kamperem i pokonującej kolejne językowe bariery przy wsparciu produktu Vasco.
Spot podzielono na kilka formatów: od pełnej 90-sekundowej wersji do krótkich form wideo dostosowanych do kanałów social media. Całość została zaprojektowana zgodnie najlepszymi praktykami: mobile-first, human-first, storytelling zamiast tradycyjnej reklamy. W kampanii postawiono na emocje, autentyczność i realne doświadczenia.
Z życia wzięte
Kampania opiera się na emocjach, ale nie zapomina o konkretach. Marka celowo zrezygnowała z nadmiaru „języka reklamy”, stawiając na opowieść: prawdziwe historie, codzienne sytuacje i naturalne emocje, jakie towarzyszą kamperowcom.
W role bohaterów kampanii wcielili się m.in. Izabela Piasecka, Artur Janas, Bartosz Ziewiec i Julia Adamczyk.
Marka z misją
Kampania „Komu w drogę, temu Vasco” to nie tylko wsparcie komunikacyjne dla produktów marki, ale i zaproszenie do budowania społeczności ludzi ciekawych świata, otwartych na innych i ceniących niezależność. Wpisuje się tym samym
w misję marki, która od początku swego istnienia łączy technologię z ideą porozumienia między ludźmi i kulturami. Kampanię, łącznie z koncepcją kreatywną, scenariuszem i realizacją wideo, przygotował dział marketingu Vasco we współpracy z partnerami.