VASCO MINI 2
Czy zużycie internetu w translatorze Vasco Mini 2 jest naprawdę nielimitowane?
Tak, elektroniczny translator Vasco Mini 2 posiada nielimitowaną kartę SIM, która łączy się automatycznie z sieciami komórkowymi około 700 operatorów telekomunikacyjnych w ponad 150 krajach świata (co nie oznacza że na całym świecie tylko w ¾ świata). To znaczy, że tłumaczenia są nielimitowane przez cały czas żywotności urządzenia i nie musisz doładowywać karty, ani łączyć się z wifi, routerami, telefonami czy innymi źródłami internetu. Pamiętaj, że internet jest przeznaczony wyłącznie do wykonywania tłumaczeń, nie do surfowania w sieci, a przełożenie karty do innego urządzenia nie zadziała. Urządzenie nie może być też wykorzystywane do celów komercyjnych.
Ile tłumaczeń mogę wykonać z użyciem translatora Vasco Mini 2?
Możesz wykonać nielimitowaną ilość tłumaczeń przez cały czas żywotności urządzenia.
Czy muszę doładowywać urządzenie Vasco Mini 2?
Vasco Mini 2 nie wymaga doładowań. Płacisz za urządzenie raz i otrzymujesz urządzenie z już wbudowaną, nielimitowaną kartą SIM.
Czy mogę użyć karty SIM z translatora do innego urządzenia?
Nie, karta SIM z translatora może być użyta tylko do tłumaczeń w urządzeniu Vasco Mini 2.
Czy mogę wpisać tekst, używając klawiatury na ekranie dotykowym urządzenia?
Vasco Mini 2 to translator głosowy - używa najlepszego systemu do rozpoznawania mowy. Nie ma możliwości wpisania tekstu do tłumaczenia na ekranie dotykowym.
TRANSLATORY
Czy translatory Vasco pracują offline? Czy potrzebuję do ich użytkowania internetu?
Elektroniczne translatory Vasco pracują online - potrzebują dostępu do internetu, żeby mogły rozpoznawać głos i tłumaczyć. Jednakże, wbudowana w translator karta SIM pozwala na użycie urządzenia bez dostępu do WiFi w ponad 150 krajach na świecie. Dzieje się tak dlatego, że karta SIM łączy się z lokalnymi sieciami komórkowymi.
WYJĄTEK: Kiedy używasz translatora Vasco Mini 2 nie musisz się martwić ŻADNYMI DODATKOWYMI KOSZTAMI, ponieważ karta SIM zapewnia darmowy, nielimitowany internet w ponad 150 krajach. Oczywiście możesz też połączyć się z lokalnym WiFi, jeśli wolisz (np. w regionach, w których jest ograniczony dostęp do sieci komórkowych).
Jaka jest różnica pomiędzy różnymi modelami Vasco?
Translatory Vasco Mini 2, 4”, 5” i 7” to translatory tylko mowy i/lub tekstu. Vasco Traveler ma więcej funkcji, takich jak możliwość wykonywania i odbierania połączeń telefonicznych, wbudowane przewodniki turystyczne czy nawigacja GPS. Vasco Solid jest odporny na wodę, uderzenia i kurz. Urządzenia 7” są wielkości małego tabletu. Możesz porównywać modele poprzez wybranie opcji “Porównaj” na stronie internetowej najeżdżając myszką na wybrane urządzenie w zakładce “Sklep”.
Jak połączyć się z WiFi?
Zależnie od modelu, otwórz menu lub włącz ustawienia urządzenia. Znajdź opcję “ustawienia WiFi”. Włącz WiFi przełącznikiem Wł./Wył. Wybierz sieć bezprzewodową z listy. Jeśli jest to konieczne, wpisz hasło do sieci i zatwierdź “OK”. Translator Vasco automatycznie zapamiętuje każdą sieć WiFi, z którą był połączony, podobnie jak hasło.
Jak mogę doładować swoją kartę SIM w translatorach Vasco?
Nie ma potrzeby doładowywać karty SIM w tłumaczach Vasco. Działa ona automatycznie od pierwszego uruchomienia i nie ma nałożonych limitów. Możesz korzystać z Internetu do tłumaczeń za darmo w niemal 200 krajach — na zawsze!
Jaki jest numer mojego translatora Vasco?
Twój numer Vasco to także numer Twojej karty SIM oraz numer telefonu (jeśli urządzenie spełnia także funkcję telefonu). Znajdziesz go w pudełku, w które był oryginalnie zapakowany (pod osłonką na baterię) lub w menu urządzenia w translatorze.
Czy jest możliwość pobierania aplikacji i oprogramowania na moje urządzenie Vasco?
Jest to możliwe w przypadku urządzenia Vasco Traveler 5”. Wymagane jest także konto Google.
Czy mogę włożyć moją własną kartę SIM do translatora Vasco?
Nie, ponieważ tłumacz Vasco ma wbudowaną kartę SIM, która łączy się z darmowym Internetem do tłumaczeń w niemal 200 krajach. Karta działa od pierwszego uruchomienia i nie ma żadnych nałożonych limitów.
Czy mogę użyć mojej własnej karty SIM w Polsce?
Nie ma takiej potrzeby, ponieważ tłumacz Vasco ma wbudowaną kartę SIM, która łączy się z darmowym Internetem do tłumaczeń. Połączenie działa również w Polsce i nie posiada żadnych limitów.
Ile słów ma urządzenie Vasco Translator?
Urządzenie nie ma wbudowanej bazy słów, które tłumaczy. Dla osiągnięcia wysokiej jakości tłumaczeń translator korzysta z 5 najlepszych na świecie silników tłumaczeniowych. Urządzenie przetłumaczy każde słowo z języka, z który którego tłumaczysz - o ile istnieje takie w rzeczywistości. Urządzenie nie rozpozna archaizmów.
Ile kosztuje tłumaczenie wykonane za pomocą sieci GSM?
Zazwyczaj, za 10$ możesz przetłumaczyć 5000 słów/750-2500 zdań/ do 100 skanów foto przeciętnej długości.
WYJĄTEK: Z Vasco Mini 2 wszystkie tłumaczenia są całkowicie darmowe w ponad 150 krajach świata (tam, gdzie zasięg telefonii komórkowej).
Czy jest możliwe dodanie większej ilości języków do translatora Vasco?
Nieprzerwanie pracujemy nad dodawaniem nowych języków, dlatego często pojawiają się one po wykonaniu aktualizacji oprogramowania na urządzeniu. Aktualizacje oprogramowania są i będą darmowe.
Czy mogę używać mojego translatora, kiedy jestem za granicą bez połączenia z WiFi?
Tak, Twój translator powinien działać wszędzie tam, gdzie jest dostęp do sieci telefonii komórkowej. Pełną listę ponad 150 krajów, w których działa Vasco znajdziesz na naszej stronie internetowej.
Gdzie działa mój translator Vasco?
Translator Vasco działa w ponad 150 różnych krajach. Na mapie zamieszczonej na naszej stronie internetowej możesz sprawdzić dokładnie w których.
Czy translatory Vasco zapewniają poprawną wymowę dla każdego języka?
Tak, dla każdego języka, który jest obsługiwany. Kompletną listę obsługiwanych przez Vasco języków, zawierającą także informacje o wymowie i rozpoznawaniu mowy, znajdziesz w opisie produktu na stronie internetowej. Kluczem do dobrego tłumaczenia jest mówienie w swoim rodzimym języku - wtedy urządzenie właściwie interpretuje akcent i tłumaczy lepiej.
Jak długo działa naładowana bateria / Dlaczego wyczerpała mi się bateria / Dlaczego bateria nie chce się ładować?
To zależy od modelu i sposobu użytkowania urządzenia oraz zakresu temperatur w jakich pracuje. Dla całkowicie naładowanego tłumacza mowy Vasco w trybie czuwania, bateria zwykle wytrzymuje od 4-10 dni. Jeśli używasz go w normalnym trybie pracy i stand by, bateria wytrzymuje od 2-4 dni. Jeśli używasz translatora bez przerwy, bateria wytrzymuje od 4-10 godzin.
Jeśli urządzenie nie jest używane przez dłuższy okres czasu, bateria może rozładować się całkowicie. Urządzenie może wtedy nie zareagować po podłączeniu do go ładowania. Wystarczy, że zostawisz urządzenie podłączone do ładowarki, dopóki symbol ładowania nie pojawi się na ekranie - może to zająć do kilkunastu minut. Żeby wydłużyć żywotność baterii, postaraj się nie doprowadzać jej do takiego stanu. Używaj translatora od czasu do czasu, żeby upewnić się, że bateria nie rozładuje się całkowicie. Translator w czasie bezużyteczności naładuj do około 50%.
Czy mogę powiedzieć głośno zdanie i zostanie one przetłumaczone? Czy tłumaczenie także zostanie przeczytane na głos?
Tak, dokładnie tak działa translator Vasco. Wysokiej jakości tłumaczenie oraz natywna wymowa jest zapewniona dla większości języków - na naszej stronie internetowej znajdziesz listę wszystkich obsługiwanych języków. Dodatkowo, wiele modeli translatorów Vasco posiada funkcję tłumaczenia wpisanego tekstu, jeśli tego szukasz. Część z nich może nawet przetłumaczyć tekst ze zdjęcia wykorzystując do tego posiadany aparat.
Podczas tłumaczenia otrzymuję złe rezultaty - tłumaczenia nie są dokładne. Dlaczego tak się dzieje?
Wszystkie translatory mowy Vasco mają dokładność tłumaczenia na poziomie do 96%. Jeśli więc otrzymujesz złe rezultaty, najprawdopodobniej nie mówisz wystarczająco głośno lub wyraźnie, bądź używasz kolokwializmów i slangu. Prawdopodobnie mówisz nie w swoim ojczystym języku. Możliwe też, że zaczynasz mówić za wcześnie lub puszczasz przycisk za szybko.
Dlaczego translatory Vasco potrzebują połączenia internetowego do pracy?
Jest tak dlatego, że urządzenia używają 5 najlepszych silników tłumaczeniowych online oraz systemu rozpoznawania mowy online, aby połączyć się z serwerem, na którym dokonywane jest faktycznie tłumaczenie wykorzystujące zainstalowane tam oprogramowanie. Wybieramy tę opcję, aby otrzymać najwyższą możliwą jakość tłumaczenia. Urządzenia Vasco łączą się z sieciami komórkowymi w ponad 150 krajach - gdziekolwiek się nie wybierzesz, jest niemal pewne, że będziesz mógł swobodnie z nich korzystać. Oczywiście możesz też połączyć się z dostępnymi sieciami WiFi. Pamiętaj aby wylogować się z sieci, gdy nie będzie ona już dostępna w bezpośrednim zasięgu urządzenia.
Czy translator automatycznie połączy się z siecią komórkową po przekroczeniu granicy/wylądowaniu na lotnisku?
Zazwyczaj - tak. Możesz także przyspieszyć ten proces, szukając dostępnych sieci po przekroczeniu granicy. Żeby to zrobić, wystarczy zrestartować urządzenie.
Czy translator Vasco jest lepszy od innych tłumaczy?
Większość naszych klientów uważa, że translatory Vasco są najlepszymi tłumaczami mowy na świecie. Tym, co wyróżnia nas wśród innych translatorów jest:
-
- użycie 5 najlepszych silników tłumaczeniowych na świecie (dzięki czemu uzyskujemy dużą dokładność tłumaczenia)
-
- Interfejs przyjazny użytkownikowi
-
- wbudowana karta SIM, zapewniająca rzetelne działanie prawie wszędzie na świecie (w ponad 150 krajach) - bez żadnych dodatkowych kosztów!
-
- Samodzielność i niezależność od zewnętrznych źródeł internetu
-
- Jako polska firma oferujemy pełne wsparcie w języku polskim oraz oprogramowanie w pełni przetłumaczone i dostosowane do użytkownika
Różne urządzenia posiadają różne cechy (np. Vasco Solid jest wodo- kurzo- wstrząsoodporny. Premium 5 jest eleganckim urządzeniem wykonanym z metalu. Premium 7 jest niewielkim tabletem z dodatkowym zewnętrznym głośnikiem, a Mini 2 bardzo ergonomicznym i poręcznym translatorem niewymagającym doładowań. Nasze translatory używane są min. przez instytucje państwowe, rządy, armię, czy instytucje medyczne.
Czy mogę połączyć się z zabezpieczoną siecią WiFi? Czy mogę wpisać hasło, jeśli jest wymagane?
Tak. Ikona kłódki oznacza, że sieć WiFi, z którą chcesz się połączyć, jest zabezpieczona hasłem. Jeśli masz hasło, wpisz nazwę sieci oraz wprowadź hasło. Następnie wciśnij “OK” i użyj urządzenia. Jeśli nie znasz hasła, skontaktuj się z właścicielami sieci.
ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
Moje urządzenie Vasco nie łączy się z lokalnymi operatorami sieci komórkowych kiedy podróżuję poza Europą. Co powinienem zrobić?
Jeśli nie jesteś w stanie połączyć się z internetem po przekroczeniu granicy, spróbuj zrestartować urządzenie - po prostu wyłącz je i włącz ponownie. To przyspieszy logowanie się do nowej sieci komórkowej.
Kiedy naciskam “Ustawienia fabryczne”, moje urządzenie Vasco przestaje działać. Co powinienem zrobić?
Restart fabryczny usunie wszystkie ustawienia zdefiniowane przez producenta - a są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania urządzenia. Dlatego właśnie ostrzegamy Cię przez wykonaniem tej czynności. Jeśli z jakiegoś powodu zrestartowałeś urządzenie do początkowych ustawień, sprawdź jak przywrócić urządzenie do działania w instrukcji dołączonej do urządzenia. Jeżeli masz problem to skontaktuj się z biurem obsługi klienta w celu uzyskania pomocy.
Wyświetla się “Błąd podczas rozpoznawania mowy. Sprawdź połączenie WiFi lub GSM” i moje urządzenie Vasco nie działa. Co powinienem zrobić?
Po pierwsze, upewnij się czy internetowy roaming danych oraz tryb samolotowy jest włączony. Zależnie od modelu, otwórz menu lub włącz ustawienia urządzenia. Znajdź symbol sieci. Kliknij go i przytrzymaj, aby włączyć “ustawienia sieci komórkowej”. Kliknij przycisk Wł./Wył. obok “Roaming danych”, aby uruchomić internet. Możesz też sprawdzić, czy przypadkowo nie uruchomiłeś trybu samolotowego. Sprawdź również czy karta SIM w ustawieniach jest włączona i czy posiadasz zasięg sieci GSM.
W przypadku WI-Fi: w ustawieniach sieci WiFi należy sprawdzić czy przy nazwie sieci, z którą jest urządzenie podłączone wyświetla się napis "połączono" oraz upewnić się, czy ta sieć ma dostęp do internetu. (Sieci "darmowe orange", nie mają dostępu do internetu są tylko sieciami reklamowymi, a typu "HP Printer" to drukarki, które również nie udostępniają połączenia z internetem).
Próbując tłumaczyć przez sieć GSM, konieczne jest wyłączenie modułu Wi-FI, ponieważ urządzenie może połączyć się z otwartą siecią, która nie udostępnia internetu
Jeżeli to nie pomoże należy skontaktować się z serwisem.
Jak mogę pobrać aktualizacje oprogramowania?
Jeśli tylko nowa wersja oprogramowania jest dostępna, zobaczysz taką informację po kliknięciu “Sprawdź aktualizacje”, które znajdziesz przechodząc kolejno przez: Menu/ Ustawienia Urządzenia/ Sprawdź aktualizacje. W celu aktualizacji urządzenia, kliknij “OK” i zrestartuj urządzenie. Jeśli nie ma nowych aktualizacji, wyświetli się “Brak nowych aktualizacji”. Aby pobrać aktualizację oprogramowania należy być podłączonym do sieci WiFi.
Urządzenie Vasco nie łączy się z moją domową siecią WiFi po wpisaniu hasła.
Jeśli Twoja domowa sieć WiFi ma ustawienie bezpieczeństwa w formie hasła, upewnij się, że wpisałeś właściwe hasło. Pamiętaj, że hasło może uwzględniać wielkość liter. Urządzenie powinno działać bez problemu jeśli hasło jest wpisane poprawnie, jeśli jednak znów napotkasz problem, skontaktuj się z biurem obsługi klienta.
Na ekranie wyświetla się, że jestem połączony z WiFi, ale moje urządzenie nie tłumaczy słów/zdań. Co powinienem zrobić?
Spróbuj wyłączyć i włączyć sieć WiFi lub zrestartować urządzenie. Potem wpisz ponownie hasło do sieci WiFi. Jeśli urządzenie nadal nie będzie działało, skontaktuj się z biurem obsługi klienta.
Menu użytkownika jest przestawione na język, którego nie rozumiem. Jak mogę przełączyć je z powrotem na język, którego używałem?
Jeśli przypadkowo zmieniłeś język urządzenia na taki, którego nie rozumiesz i nie umiesz ponownie znaleźć ustawień języka, skontaktuj się proszę z biurem obsługi klienta, które udzieli Ci instrukcji, jak zmienić język.
Kiedy tłumaczę zdanie na określony język, tłumaczenie nie jest czytane na głos. Dlaczego tak się dzieje?
Po pierwsze, sprawdź poziom głośności przyciskając przycisk plusa “+”. Jeśli jest ustawiona poprawnie, upewnij się czy tłumaczenie mowy jest dostępne dla wybranego języka. Pełną listę obsługiwanych języków znajdziesz na naszej stronie internetowej. Po trzecie sprawdź czy masz wybrane automatyczną wymowę w ustawieniach. Jeśli trzy te warunki są spełnione, a translator nadal nie czyta głośno tłumaczenia, skontaktuj się z biurem obsługi klienta.
Jak mogę doładować urządzenie?
W celu doładowania konta odwiedź stronę internetową http://www.vasco-sim.com. Wybierz sposób doładowania urządzenia. Możliwe są doładowania pieniężne i pakiet danych. Określ wartość doładowania lub pakietu wpisz swój numer urządzenia (jeśli go nie znasz, znajdziesz go w ustawieniach urządzenia oraz w pudełku, w które było oryginalnie zapakowane) i kliknij “Kup teraz”. Pamiętaj, że Vasco Mini 2 posiada nielimitowany transfer danych, więc doładowania nie są możliwe do tego urządzenia.
Czy zresetowanie urządzenia do ustawień fabrycznych jest bezpieczne?
Nie, nie jest. Jeśli przywrócisz swoje urządzenie Vasco do ustawień fabrycznych, straci ono swoje funkcjonalności.
Nie wiem jaki jest stan mojego konta. Gdzie mogę to sprawdzić?
Możesz sprawdzić stan konta klikając “stan konta” w menu głównym.
Vasco Traveler
Jakie są opłaty za połączenia wychodzące?
To zależy, w jakim kraju przebywasz. Aktualna taryfa opłat za połączenia jest dostępna na stronie produktu na naszej stronie internetowej, w sekcji “Łączność”. Kliknij na mapie lub wpisz nazwę kraju, żeby zobaczyć aktualną taryfę opłat.
Jakie są opłaty za transfer danych?
Opłaty za transfer danych są zależne od kraju, w jakim przebywasz. Aktualna taryfa opłat za transfer danych jest dostępna na stronie produktu na naszej stronie internetowej, w sekcji “Łączność”. Kliknij na mapie lub wpisz nazwę kraju, żeby zobaczyć aktualną taryfę opłat.
Gdzie mogę sprawdzić stan konta?
Możesz sprawdzić stan konta klikając “stan konta” w menu głównym.
Czy mój translator działa w każdym kraju?
Możesz wykonywać połączenia telefoniczne w niemal każdym kraju. Internetowy transfer danych jest ograniczony do 160 krajów (ale możesz użyć WiFi w każdym miejscu na świecie . Na mapie, która jest załączona w opisie urządzenia Vasco Traveler na stronie internetowej, znajdziesz wszystkie kraje w których możesz wykonywać połączenia i/lub korzystać z transferu danych.
Nawigacja GPS nie łączy się lub zajmuje jej bardzo długo, żeby się połączyć. Co powinienem zrobić?
Upewnij się, że nawigacja GPS jest dostępna dla Twojego modelu urządzenia. Włącz “Ustawienia urządzenia” i wybierz opcję “Lokalizacja”. Wybierz najbardziej pasującą opcję, ale pamiętaj że wybór “Wysokiej dokładności” zredukuje czas uzyskania dokładnego sygnału GPS.
Dodatkowo:
- Przy pierwszym włączeniu lokalizacja może być ustawiona na inne miejsce, niż to w którym obecnie się znajdujesz.
- Jeśli poprzednio nawigacja poprawnie działała, a nagle tego nie robi, to jest możliwość, że zostało ustawione maksymalne przybliżenie - w takiej sytuacji spróbuj oddalić go od siebie.
ZAMÓWIENIA I PŁATNOŚCI
Gdzie jest moja faktura?
Jesteśmy firmą, która myśli przyszłościowo i troszczy się o środowisko. Dlatego też nie wysyłamy faktur w formie papierowej. Twoja elektroniczna faktura została wysłana na adres e-mail, który podałeś podczas składania zamówienia. Jeśli potrzebujesz, możesz ją wydrukować dla swoich potrzeb. Jeśli nie możesz jej znaleźć - skontaktuj się z nami, prześlemy Ci ją jeszcze raz.
Nie chcę płacić przez internet. Czy jest inny sposób, abym mógł opłacić swoje zamówienie?
Tak, możesz do nas zadzwonić i zapłacić kartą kredytową lub wybrać przesyłkę za pobraniem i zapłacić gotówką przy odbiorze, kiedy przyjedzie do Ciebie kurier.
Czy mogę złożyć zamówienie przez telefon? Czy mogę zapłacić kartą przez telefon?
Tak, możesz zadzwonić do Działu Obsługi Klienta i złożyć zamówienie przez telefon. Możesz też zapłacić przez telefon, używając karty kredytowej. Dział obsługi klienta przyjmuje zamówienia od 8-20 (od poniedziałku do piątku). Do zamówień złożonych po godzinie 16 wezwanie zapłaty zostanie wysłane w następnym dniu roboczym.
Czy mogę przyjść i zobaczyć produkt?
Tak - jednak prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny z działem obsługi klienta w celu umówienia się na wizytę. Showroom, gdzie możemy zaprezentować produkty znajduje się w Warszawie, przy ulicy Solec 18/20. Jeśli mieszkasz w innym kraju - skontaktuj się z nami, podamy Ci adresy lokalnych sklepów.
Kiedy mogę spodziewać się dostawy zamówienia?
Przy płatności gotówką przy odbiorze zamówienie wysyłamy nawet tego samego dnia, jeżeli złożysz je do godziny 13:00. Normalnie paczkę otrzymasz na drugi dzień roboczy.
Zwróciłem moje urządzenie. Dlaczego nie otrzymałem zwrotu środków?
Zwrot środków za produkt może nastąpić do 14 dni od daty otrzymania przez nas przesyłki (jest to zgodne z prawem UE - dyrektywa 2011/83/EU). Zazwyczaj jednak zwracamy środki znacznie szybciej. Pamiętaj proszę, że jesteśmy zobligowani dokonać zwrotu na to samo konto/kartę kredytową, z którego został opłacony zakup - upewnij się więc, że sprawdziłeś stan odpowiedniego konta/karty. W przypadku płatności gotówką przy odbiorze płatność wraca na wskazane konto bankowe.
Chciałbym zwrócić produkt, który kupiłem. Czy zwracacie koszty przesyłki?
Nie, nie zwracamy kosztów przesyłki - tylko koszty produktu w momencie, gdy zwrot zostanie dokonany w ciągu 14 dni od daty zakupu.
Jeśli zwrócę mój zakup, czy dostanę pełen zwrot środków?
Tak, jeśli zwrócisz produkt, który nie został uszkodzony, ani nie nosi śladów użytkowania w ciągu 14 dni od daty jego zakupu.