FAQ

ZAKUP I PŁATNOŚĆ

Nie chcę płacić on-line. Czy mogę zapłacić przy odbiorze?

Tak. Wystarczy, że w koszyku wybierzesz opcję płatności za pobraniem. Zapłacisz dopiero w momencie, gdy otrzymasz swoją przesyłkę.

Czy mogę złożyć zamówienie przez telefon?

Oczywiście. Skontaktuj się z naszą obsługa klienta, podaj dane do wysyłki, a paczkę nadamy jeszcze tego samego dnia.

Czy można przyjść i zobaczyć urządzenie przed zakupem?

Jak najbardziej. Zapraszamy do naszej siedziby w Krzeszowicach przy ul. Krakowskiej 23, od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 16:00.

DOSTAWA

Jak długo będę czekać na dostawę?

Na terenie Polski zamówienia realizowane są w ciągu 24 godzin. Jeśli wybierzesz firmę kurierską UPS – to w 90% przypadków otrzymasz swoja paczkę następnego dnia roboczego.

ZWROTY I REKLAMACJE

No FAQs Found

Czy mogę zwrócić urządzenie?

Tak. Zgodnie z prawem masz na to 14 dni. Zwrotu w tym terminie nie musisz argumentować.

Zwróciłem urządzenie. Kiedy dostanę zwrot pieniędzy?

Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta z 30 maja 2014 mamy 14 dni na zwrócenie pieniędzy od momentu, w którym urządzenie do nas dotrze. Dokładamy jednak wszelkich starań, by nastąpiło to jak najszybciej. W większości przypadków trwa to zaledwie kilka dni.

POMOC TECHNICZNA

WIFI I GSM

Mój Vasco nie chce połączyć się z zagraniczną siecią GSM. Co powinienem zrobić?

Jeżeli nie udało Ci się uzyskać dostępu do Internetu po przekroczeniu granicy, spróbuj wyłączyć i włączyć swoje urządzenie. Przyspieszy to logowanie Vasco do nowej sieci GSM.
Jeśli problem nie został rozwiązany lub powtarza się, możesz w Ustawieniach Vasco wyłączyć opcję automatycznego wyboru i zmienić operatora sieci ręcznie.

Pojawia się komunikat „błąd sieci” i Vasco nie działa. Co robić?

Najpierw upewnij się, że włączony jest transfer danych internetowych.
W dolnej części ekranu powinna znajdować się ikona symbolizująca włączony dostęp do Internetu przez sieć GSM . Będzie to data. Gdy transfer danych jest wyłączony lub niedostępny ikona będzie szara. Aby aktywować transfer danych dotknij i przytrzymaj ikonę – zmieni ona kolor na zielony.

Vasco nie działa po podłączeniu do domowej sieci WiFi. Dlaczego?

Aby połączyć się z siecią WiFi wybierz z menu opcję „Ustawienia” i „Ustawienia WiFi„. Z dostępnej listy wybierz sieć, z którą chcesz się połączyć, a następnie w oknie dialogowym wpisz wymagane hasło sieciowe. Jeżeli sieć domowa posiada zabezpieczenia w postaci hasła to najpierw upewnij się, że wpisywane przez Ciebie hasło zabezpieczające jest prawidłowe. Pamiętaj by przy wpisywaniu hasła uwzględnić wielkość liter.

Jak podłączyć urządzenie Vasco do WiFi?

Naciśnij ikonę WiFi wi-fina ekranie głównym. Po jej aktywowaniu przejdź do ustawień sieci WiFi. Wybierz z listy dostępnych sieci, tę z którą chcesz się połączyć. Jeśli logowanie do sieci wymaga podania klucza zabezpieczającego – wpisz go i zatwierdź przyciskiem “OK”. Vasco automatycznie zapamietuje każdą sieć, do której zostanie połączony, a także hasło, niezbędne do logowania.

Czy mogę połączyć się z zabezpieczoną siecią WiFi? Jak wpisać hasło?

Upewnij się, że moduł WiFi jest włączony, a następnie przejdź do “Ustawień Vasco”, wybierz belkę “Ustawienia” oraz “Ustawienia WiFi. Na ekranie zobaczysz listę dostępnych sieci. Po kliknięciu w wybraną sieć, pojawi się okno do wpisania hasła. Gdy je wprowadzisz, zatwierdź przez kliknięcie OK.

Jaki mam numer Vasco, gdzie mogę go znaleźć?

Numer Twojego Vasco znajduje się na wewnętrznej stronie pudełka, na ochronnym etui lub pod klapką baterii. Zwykle zaczyna się od cyfr 372 lub 00372.

AKTUALIZACJE I STAN FABRYCZNY

Czy mogę przywrócić ustawienia fabryczne?

Przywrócenie ustawień fabrycznych może sprawić, że niektóre aplikacje przestaną działać i będzie konieczne odesłanie urządzenia do producenta. Dlatego, zalecamy by tego nie robić.

Przywróciłem urządzenie do stanu fabrycznego. Teraz nie działa. Dlaczego?

Przywrócenie ustawień fabrycznych powoduje usunięcie wszystkich ustawień zdefiniowanych przez producenta urządzenia, niezbędnych do jego prawidłowego działania. Dlatego przestrzega się przed wykonywaniem tej czynności. Po przywróceniu fabrycznych ustawień większość funkcji tłumacza nie będzie działać prawidłowo, dlatego należy skontaktować się z serwisem. Numer kontaktowy: [48 12 3451923]

Jak pobrać aktualizacje do Vasco?

Żeby sprawdzić dostępność aktualizacji – połącz się z siecią Wi-Fi. Następnie z menu głównego wybierz opcję Ustawienia Vasco i “sprawdź aktualizacje”.
W Vasco Translator do menu można się dostać przez naciśnięcie przycisku menu. Jeżeli po kliknięciu przycisku “sprawdź aktualizacje”, w oknie dialogowym pojawi się pytanie “Pobrać aktualizację?”, możesz kontynuować lub odłożyć tę czynność na później.
Jeśli wybierzesz kontynuację – postępuj według wskazówek pojawiających się na ekranie. W przypadku gdy nie ma dostępnych nowych wersji oprogramowania, zobaczysz komunikat: “Aktualizacja nie jest wymagana”.

Jak przywrócić język polski?

Jeżeli przypadkowo zmieniłeś język swojego urządzenia na zupełnie Ci nieznany, prosimy skontaktuj się z nami za pomocą formularza na stronie lub telefonicznie. Kontakt

 

BŁĘDY

Urządzenie nie tłumaczy mowy, a podczas próby tłumaczenia, na ekranie pojawia się komunikat: „przeglądarka google została zatrzymana”. Co powinienem zrobić?

Taki problem może pojawić się tylko w starszej generacji tłumaczy: Vasco 2.0 i Vasco Traveler.
Urządzenie wymaga pobrania i zainstalowania aktualizacji.
Będziesz potrzebował komputera z dostępem do Internetu oraz kabla USB dołączonego do Translatora.
Metoda sprawdza się tylko na komputerach z 64 bitowym systemem operacyjnym. Postępuj według poniższych wskazówek:

  1. Pobierz plik poprzez kliknięcie w link https://onway.pl/vasco/updates/extInstaller/, lub skopiuj go i wklej do przeglądarki.
  2. Rozpakuj plik „extInstaller” klikając w niego dwukrotnie.
  3. Kliknij „Instaluj”
  4. W nowym oknie przeglądarki kliknij „Start update”
  5. Podłącz urządzenie do komputera za pomocą kabla USB dołączonego do zestawu.
  6. Jeśli po zakończonej aktualizacji zobaczysz komunikat „Success”, możesz zamknąć okno programu i odłączyć urządzenie.

W razie niepowodzenia, skontaktuj się ze wsparciem technicznym.
Numer kontaktowy: [48 12 3451999]

Urządzenie nie wymawia tłumaczenia.

Najpierw sprawdź poziom głośności urządzenia naciskając przycisk “Volume+”. Jeżeli jest on odpowiedni, upewnij się, że funkcja wymowy jest dostępna dla danego języka w Twoim modelu tłumacza . Jeśli oba te warunki są spełnione, a urządzenie nadal nie wymawia tłumaczenia prosimy skontaktuj się z nami: telefonicznie, mailowo lub za pomocą formularza. PRZEJDŹ DO KONTAKTU

STAN KONTA I KARTA SIM

Jak sprawdzić stan konta w urządzeniu Vasco Translator?

Urządzenia Vasco Translator posiadają licznik wykonanych tłumaczeń. Na jego podstawie można w przybliżeniu oszacować ile zdań będziemy mogli jeszcze przetłumaczyć. Fabryczne doładowanie zwykle wystarcza na przetłumaczenie ok. 5000 zdań. Jeśli chcesz sprawdzić środki dostępne na koncie skontaktuj się z nami. Kontakt

Jak doładować moją kartę SIM?

Aby doładować kartę SIM kup produkt Doładowanie Vasco na naszej stronie. Zostaniesz przeprowadzony krok po kroku przez cały proces doładowania karty SIM. KLIKNIJ TUTAJ

TŁUMACZE ELEKTRONICZNE

No FAQs Found

Czy tłumacze mówią w angielskim brytyjskim czy amerykańskim?

Wszystkie tłumacze firmy Vasco Electronics mówią z akcentem brytyjskim.

Czy urządzenie tłumaczy całe zdania?

Wszystkie urządzenia Vasco tłumaczą całe zdania. Jedynym wyjątkiem jest Vasco Dictionary, który jest słownikiem. W Vasco Dictionary znajdziesz wiele słów i wyrażeń, jednak nie przetłumaczy on całych zdań.

Jak duże są te urządzenia?

Większość naszych urządzeń mieści się w kieszeni. Dostępne rozmiary poszczególnych produktów znajdziesz w opisie technicznym każdego z nich.

Czy tłumaczenia są dokładne?

W większości przypadków tak. Tłumacz elektroniczny nie zastapi jednak żywego tłumacza. By maksymalnie podnieść skuteczność tłumacza elektronicznego warto używać krótszych zdań i prostszych sformułowań. Takie działanie z pewnością wyeliminuje około 95% potencjalnych błędów.

Czy tłumacz wymaga dostępu do Internetu?

Urządzenia Vasco wymagają dostępu do Internetu, jednak są wyposażone w karty SIM, które pozwalają na połączenie poprzez sieć GSM. W ten sposób użytkownik praktycznie nie musi się martwić o dostęp do Internetu i może do woli korzystać z translatora.
Wyjątkiem pod tym względem jest Vasco Traveler Offline 5” – wbudowany w nim tłumacz mowy nie wymaga połączenia z internetem, jednak dokładność jego tłumaczeń jest na poziomie 73%.

Jaka jest różnica między tłumaczem a słownikiem?

Tłumacze potrafią przetłumaczyć całe zdania, nawet te bardziej skomplikowane. Słowniki tłumaczą tylko pojedyncze słowa.

VASCO TRANSLATOR

Czy Vasco potrzebuje Internetu?

Tłumacz Vasco potrzebuje połączenia z internetem. Fabryczna karta SIM pozwali Ci na dostęp do sieci niemalże we wszystkich zakątkach świata. Co więcej, nie wymaga to żadnej konfiguracji. Wystarczy zasięg GSM.

Jakie są różnice pomiędzy modelami Vasco?

Vasco Translator to tłumacz elektroniczny rozpoznający mowę.
Vasco Traveler to wielofunkcyjne urządzenie, które oprócz tłumacza mowy ma dodatkowe funkcje, jak na przykład nawigacja GPS czy telefon.
Pod każdym z naszych produktów znajdziesz przycisk „Porównaj”. Ta funkcja pomoże Ci dokładniej porównać możliwości nawet kilku naszych produktów.

Czy jest możliwość pobierania i instalowania innych aplikacji?

Vasco Traveler, który ma zainstalowany sklep Google Play umożliwia rozszerzenie funkcji o dodatkowe aplikacje. Aby móc pobierać i instalować dostępne tam aplikacje musisz posiadać konto Google.

Czy jak powiem coś do urządzenia to ono odpowie?

Vasco to tłumacze mowy. Możesz do nich mówić, a one rozpoznają to, co powiedziałeś i przetłumaczą na ponad 30 języków. Większość z dostępnych w urządzeniu Vasco języków wypowiadana jest na głos, więc będziesz miał możliwość odsłuchania swojego tłumaczenia.

Czy jeżeli przekroczę granicę Vasco będzie działać?

Tak, po przekroczeniu granicy Vasco automatycznie łączy się z lokalną siecią GSM, więc będziesz mógł z niego korzystać natychmiast.

Ile słów mają tłumacze Vasco?

Zasób słownictwa tłumaczy Vasco jest nieograniczony, dzięki temu, że korzystają one z zewnętrznych serwerów.

Ile kosztuje tłumaczenie poprzez sieć GSM?

Na początku otrzymujesz od nas możliwość przetłumaczenia poprzez sieć GSM nawet do 5000 zwrotów w zależności od kraju. Fabryczna kartę SIM możesz, w miarę potrzeby, doładowywać dowolnie wybraną przez Ciebie kwotą. Koszty transferu danych dostępne są TUTAJ.

Czy mogę dodać inne języki do tłumaczy Vasco?

Do tłumaczy Vasco nie można dodawać języków. Są to urządzenia wielojęzyczne (ok. 40 języków), które umożliwiają komunikację z prawie 90% ludzi na świecie.

Czy mogę używać tłumacza Vasco za granicą, gdy nie mam WiFi?

Jak najbardziej. Tłumacze Vasco działają niezależnie od połączenia WiFi, ponieważ automatycznie łączą się z wieloma sieciami GSM na całym świecie.

Wybieram się do konkretnego kraju. Czy Vasco będzie tam działał?

Na stronie produktu znajduje się mapa, na której zaznaczone są wszystkie kraje, w których działa tłumacz Vasco. Jeżeli nie możesz znaleźć kraju, do którego się wybierasz – zadzwoń do nas, chętnie pomożemy. SZYBKI KONTAKT

W jakich językach Vasco mówi na głos?

W opisie każdego z produktów znajdziesz listę języków, dla których dostępna jest opcja wymowy.

Jak długo działa bateria?

Żywotność baterii uzależniona jest od modelu urządzenia. Przy ciągłym i intensywnym użytkowaniu bateria może rozładowywać się równie szybko, co w przypadku zwykłych smartfonów.
Jeżeli poszukujesz urządzenia z bardzo pojemną baterią, która pozwoli Ci na wyjątkowo długie korzystanie bez konieczności ładowania, zobacz koniecznie: Vasco Traveler Solid

VASCO TRAVELER

Jakie są ceny połączeń wychodzących?

Opłata za połączenie wychodzące uzależniona jest od kraju, w którym się znajdujesz. Aktualny cennik połączeń znajdziesz TUTAJ

Ile zapłacę za transfer danych?

Na cenę za MB ma wpływ to, w jakim kraju przebywasz. Cennik połączeń dostępny jest TUTAJ

Jak mogę sprawdzić stan konta?

Jeśli chcesz sprawdzić stan swojego konta, wybierz z menu głównego opcję „stan konta” i wpisz numer telefonu w odpowiednim polu.
Druga metoda, to skorzystanie z telefonu. Wybierz numer 099 i połącz się. Na ekranie zobaczysz numer telefonu i aktualny stan konta

Czy moje urządzenie działa w kraju X?

Vasco Traveler działa na całym świecie. Wbudowany w urządzenie tłumacz mowy może nie działać w wybranych krajach czarnej Afryki lub w Oceanii. Kraje, w których działa tłumacz Vasco zaznaczone są na mapie na podstronie produktu – sekcja Łączność.

GPS w Vasco Traveler nie działa lub muszę zbyt długo czekać na sygnał.

Jeśli chcesz przyspieszyć ustalanie lokalizacji na podstawie satelity, upewnij się, że funkcja GPS jest uruchomiona, a moduł WiFi jest wyłączony.

Co zrobić by dodać mapy świata?

Jeśli przy zakupie urządzenia kupiłeś również produkt Mapy Świata, będą one dostępne automatycznie po uruchomieniu nawigacji. Jeżeli jednak zakupiłeś Vasco Traveler bez Map Świata możesz aktywować je w dowolnym momencie dokonując zakupu na stronie.
Otrzymasz od nas kod aktywacyjny, który musisz wpisać w ustawieniach aplikacji Mapy i nawigacja w zakładce Aktywacja kodu.

Masz jakiekolwiek pytania? Chcesz wiedzieć więcej?

Nie wahaj się i skontaktuj się z nami:
office@vasco-electronics.com lub telefonicznie +44 2035147163